Нет, не только в этом случае не переносится. Each vampire begins with as many
Touchstones as Convictions:
humans who represent what you
used to value in life, someone who
represents or seems to incarnate
one of your Convictions. If lost,
the Conviction is lost as well.
Ай-ай! Выдирать из контекста нехорошо!
Всего-то нужно было привести абзац, который шел ровно перед приведенным:
A Touchstone is damaged when something bad happens to them,
usually something caused by the Kindred or even something stirred up indirectly by the vampire’s actions. (It’s up to the Storyteller whether a normal disease or job loss counts as “bad” in this case.)
A Touchstone is also damaged if they change in a way the vampire doesn’t approve of: their widow remarries, the priest leaves the par- ish, the ballplayer moves from the White Sox to the Twins. By trying to prevent the Touchstone from changing, of course, the vampire may make things bad enough to damage the Touchstone anyway.
Там весь абзац просто кричит о том, что вообще отношения с тачстоуном касаются именно вампира, его действий и того, что у него в голове.
И специально лишний раз напомнено, что
пусть рассказчик решает, как интереснее!
Но почему то позиция, что мы смотрим не на игру, а на вероятностный симулятор жизни настоящего вампира ужасно живуча ))