И подскажите, какие способы есть воскресить погибшего гуля-ревенанта в виде вампира? Игроки интересуются.
Отложенное Проклятие (The Curse Belated)
Колдуны обычно проводят этот ритуал лишь над самыми ценными гулями, или над самыми дорогими для мертвого сердца тауматурга. Проведя этот ритуал над гулем, тауматург может почти наверняка гарантировать своему рабу шанс на выживание: ведь в тот миг, когда гуль умрет, кровь вампира, текущая в его жилах, воскресит его в виде полноценного вампира. Тауматург клеймит гуля своим символом, который исчезает, как только гуль становится нежитью.
Система: Тауматург, согласно требованиям этого ритуала, временно теряет один постоянный пункт из своего запаса крови. Эта кровь вкладывается в гуля, которого желают уберечь. Второй пункт крови тауматурга, которым следует напоить гуля, остается в теле гуля, пока тот не умрет (гуль не может использовать его для подпитки дисциплин, лечения и т.д.). В случае смерти, недоступный пункт витэ спасет гуля от Окончательной Смерти и возродит его в виде вампира того же клана, к которому принадлежит заклинатель - обычно после небольшой задержки, позволяющей убийцам гуля уйти. После того, как гуль становится Сородичем, пункты крови из временного запаса крови возвращаются к тауматургу.
Источник: Blood Magic: Secrets of Thaumaturgy, стр. 95
Вот такой вопрос. Я помню, был где-то способ становить уже труп (труп давний) в Некромантии. Не могу найти. Напомните, какой уровень и как называется?
[ 5 ] The Ferryman's Recall
This obscure ritual is for the rare instance when a prospective convert has been killed before they could be Embraced, and they are determined to be too valuable to lose. Knowledge of this ritual is jealously, if not entirely successfully, guarded by certain Premascine Giovanni.
System: The caster must have access to the corpse as well as one of the subject's fetters, perhaps obtained using Ritual of the Unearthed Fetter. The Ferryman's Recall takes 8 hours (reduced by one hour per success on the casting roll) to perform.
The corpse must be relatively intact for the ritual to work, and the subject must have been a ghoul before death. If the necromancer performing the ritual was not the domitor, they must have a blood point worth of the domitor's Vitae. The Generation of the Kindred giving the Embrace (usually, but not always, the necromancer performing the ritual) determines how much time may have passed since the subject's death, as more powerful vitae has a more potent effect.
Embracer's Generation Time Dead
13th 12 hours
12th 1 day
11th 2 days
10th 3 days
9th 4 days
8th 5 days
7th 1 week
6th 2 weeks
First, the subject's body must be cleaned and prepared, drained entirely of blood or embalming fluid. Then the necromancer paints a series of sigils onto the body, intended as place markers for the subject's spirit to relearn how to use his body. At the climax of the ritual, the Kindred performing the Embrace pours her vitae into the subject's mouth, and the Embrace continues as normal. Any wounds suffered before the ritual (including the cause of the subject's death and any decomposition) close, but do not entirely heal, leaving scars on the newly Embraced Kindred's body. In addition, the subject's time across the sudario leaves its mark on him; giving him the ashen complexion of the Harbingers of Skulls, as well as endowing him with an improved facility for necromantic magic (see the Mortuario Merit for more information).
( Lore Of The Clans -- Page 109 )